Üdvözlet, Vendég
Bejelentkezés vagy Regisztráció.    Elfelejtettük a jelszót?

VT500C felújítás / átalakítás
(1 megtekintés) (1) vendég
Bátran kérdezz talán választ is kapsz
LeOldal: 12
TÉMAKÖR: VT500C felújítás / átalakítás
#1291
VT500C felújítás / átalakítás 2012-07-19 12:16  
Sziasztok srácok.

Mivel a motoromat mindenki cserélni akarta, meg 50 forintért elvinni, úgy döntöttem, hogy megtartom. És ha már megtartom, akkor felújítom és a magam képére formálom kicsit. Ezt folytatólagosan megosztanám veletek, mint a legilletékesebb társasággal.

Az első lépésekről sajnos nincsenek képek, azokat csak leírni tudom. Mivel gyanús volt a gyújtása, nekiálltam átnézni az elektromos rendszert. Az rögtön feltűnt, hogy a gyújtókábelek és a gyertyapipák ramaty állapotban vannak. Szerencsére megfelelő gyújtókábel bárhol kapható, a pipákon pedig rajta volt a gyári szám, ami alapján egy robogós webshopban nevetséges áron meg tudtam venni őket. Hozzátartozik, hogy közben érdekes megfigyelésre tettem szert. A nagymotorokkal foglalkozó cégek 3000-4000 forintokért kínálták ezeket a pipákat, a robogósok 1500-2000 forintért. Érdekes.

Ezek után kicsit szebben járt a motor -mivel nem húzott át a bal első pipa-, de nem volt az igazi. Kölcsönkértem egy villamosságszerelő barátomtól egy ledes próbalámpát, az rögtön rávilágított a hiba egyik részére, a másikat a multiméter derítette ki. Ugyanis rossz volt az első henger trafója és a gyújtáselektronikája is. Valószínűleg az egyik a másikból következett, de sajnos nem tudom, mi hibásodott meg előbb. Sikerült szereznem mindkettőből korrekt, bontott példányt. Folytattam az átnézést és talátlam pár "ajándékot" korábbi tulajoktól. A legszebb az volt mikor az önindító reléjében a biztosíték helyett egy drót volt. Ezt orvosoltam, de elkezdtem végigmenni a kábelein, attól félve, hogy ez a drót már engedett át többlet áramot. Igazam lett, az akksi mögött találtam egy csatit, aminek a kábelei innen indultak és a csati össze volt olvadva. Kihúztam a kábeleket belőle, mindegyik kapott új sarut, le lett zsugorozva és így ment vissza helyére.

A következő gyanús dolog az első lámpa volt. Mikor felkapcsoltam vagy átváltottam reflektorra, olyan volt mint a lassított felvétel és nagyon érzékeny volt a fordulatra. Testhibára gyanakodtam és igazam is lett. Az ülés alatti testkábel volt a hibás, el volt oxidálódva a vázra csavarozott része. Kapott új sarut és máris megjavult. Az előző gazdája rakot bele egy ilyen távirányítós, riasztós cuccot, amivel akár 100 méterről is be lehetett indítani a motort, hát nekem ez nem kellett, szépen kibontottam az egészet és felraktam dísznek a polcra.

Ezek után következett a karburátor. Gyakorlat nélkül nehéz kibontani, sokat lehet vele szívni. Szerencsére nekem van gyakorlatom, kb. 5 perc alatt ki tudom szedni. Teljesen szétszedtem és az alkatrészeivel együtt brigéciolba áztattam órákra. Volt benne kosz, de nem volt veszélyes. Az úszók alaposan el voltak állítódva, a gyárilag előírt 6.8 mm helyett az egyik 4.3 mm, a másik pedig 5.2 mm volt. Ezek után alaposan kifújtam kompresszorral az egészet és összeraktam, új csavarokkal. Szerencsére a membránok hibátlanok, megnéztem az áraikat, hát nem szeretnék venni belőle. Összekalapáltam egy karburátor szinkron beállító szerkezetet, az interneten találtam a leírást. Biztosan sokan ismerik a módszert, fatáblára benzincső, benne olaj. Amelyik karbi erősebben szív, arra megy az olaj. Egyszerű fizika és olcsó is, hiszen 900 Ft.-ból raktam össze. Itt viszont két problémába ütköztem. Az egyik az volt, hogy nem rendelkezem gyári vákuum csavarokkal, amiket a hengerfejbe kell tekerni. Ez nem volt komoly gond, egy esztergályos ismerős csinált hozzá. A másik, hogy a szinkron beállító csavar a két karburátor között található és felülről lehet hozzáférni. Viszont a gégecső, ami összeköti a légszűrőházat a karbival, felette megy el és nincs rajta lyuk, mint pl. az Africa Twin-nél. Anélkül pedig nem illik szinkront állítani. Felhívtam egy barátomat, akinél előfordulnak gyári szerszámok, hogy nincs e neki ilyen beállítója, amivel be lehet férni a gégecső alá. Hát volt neki, de azt mondta felejtsem el, mert nem ér semmit. Mindig jóval többet kéne állítani, mint amennyire azt el lehet tekerni. Ekkor úgy döntöttem, hogy valószínűleg másnak is volt a világon ilyen problémája, úgyhogy lássuk, mit írnak róla a neten. Külföldi (USA) fórumokon találtam meg a megoldást, ami nevetségesen egyszerű volt. Nem kellett rárakni a gégecsövet. Olyasmit írtak több helyen is, hogy az egyik oldalon ahol a karbi a levegőt szívja és a másikon ahol az üzemanyagot bejuttatja a motorba, ugyanakkora a nyílás és ez szükségtelenné teszi. Hittem nekik és gyanítom, hogy igazuk volt, mert jó lett.

Kb. ezek után döntöttem úgy, hogy most már nem adom el, hanem inkább megtartom és megcsinálom. Elkezdődött a teljes szétszedés, persze eközben is találtam problémás dolgokat. A termosztát házát szétszedve szembesültem vele, hogy a termosztát belseje nincs meg. Tehát pont a lényege, ugye. Nyilván nem a vízcső szívta be, tehát köszönjük meg ezt is valamelyik előző tulajnak. Érdekes módon a motor soha nem melegedett, nem volt túlhűtve. Az új termosztáttal is kb. hasonlóan mennek a dolgok.Az új termosztát beszerzése elég sok fejtörést okozott, a Hondánál nem is próbálkoztam, sokszor volt velük rossz tapasztalatom. Külföldi cégeknél és az e-bay aukciós portálon keresgettem. Találtam több helyen is, de 15ezer Ft. körül voltak az árak plusz posta. Azért az nagyon húzós egy termosztátért, gondolom ebben mindenki egyetért. Magamhoz vettem a régi termosztát megmaradt részét, beslattyogtam egy autósboltba és a kezükbe nyomtam. Csodák csodájára a kezembe nyomtak egy pontosan ugyanolyat, ugyanolyan nyitási fokkal, 1.100 Ft.-ért. Daewoo Matiz-hoz tartozik eredetileg. Legyen áldott az alkatrész beszállító, aki Koreába és Japánba is szállított.

Ezek után komolyabban nekiugrottunk a szétszedésnek. Lekötöttem a motorról a kábeleket, leszedtem a kipufogót és a segédvázat. Utána alábakoltam a motort és nekiálltam a hátsó kereket leszedni, mert a kardándob értelemszerűen csak úgy jön le (azért kellett bakolni, mert 'természetesen" a középsztender hiányzik a motorról). Ehhez le kellett kötni a hátsó féket, persze it is találtam egy kis turpisságot. Hiányzik egy alkatrész a fékpedál mögül, ezért rosszul áll a szerkezet és elég szép árkot vájt a víztartályba. Szerencsére elég vastag a fala, nem lyukadt ki. Ezzel most nem foglalkoztam, majd az összerakáskor megcsinálom. Kiszedtem a hátsó kereket, aztán lecsavaroztam a kardándobot. A dobban belül volt egy vékony rugó eldeformálódva, mint utóbb kiderült a kardántengely szimmeringje ment teljesen tönkre. Szerencsére itt-ott látszottak rajta a számok, ez alapján sikerült másikat venni. Ezt is egy autósboltban találtam, 620- Ft. volt.

Most már semmi sem állt a motorblokk útjában, áthívtam egy barátomat segíteni. Alátámasztottuk egy emelővel a blokkot és alá raktunk egy régi, erős stokit. Mikor az utolsó csavar is kint volt, lassan elkezdtük ráengedni a stokira. Mikor teljesen rajta volt, csak simán kihúztuk a blokkot oldalra és kint is volt a motor. Ez sokkal egyszerűbb volt, mint vártuk. Ezek után felgyorsultak az események, felcímkéztük a kábeleket aztán kibontottuk a kábelköteget és leszedtük a hátső sárvédőt a köcölékeivel együtt. Az első kereket, a lámpát, az indexeket, a műszerfalat és a féket is leszedtük róla. A kormánykapcsolók elég ramaty állapotban vannak, ezeket le fogom cserélni valami jóval fiatalabb motoréra. A gyorsleállító gomb is direktre volt kötve, egyszer leolvadt és ez volt a hirtelen megoldás. A szívató bowden el van szakadva, fent a kormánynál. Rendeltünk másikat külföldről, erre CX500-hoz valót küldtek. Sajnos néha nem jön be a külföldi rendelés. Köszönjük meg a Magyar Postának, hogy olyan rohadt drágán dolgoznak, hogy nem éri meg visszaküldeni. Szóval szép, új CX500 szívató bowden eladó...

Az előző gazdája egy KOSO RX1N műszerfalat rakott rá, ez nagyon komoly cucc, az égvilágon mindent mutat és tud, de nagyon nem illik erre a motorra, inkább valami sportgépre vagy streetfighterre. Hogy mi lesz a helyén, azt nem tudom.

Itt tartunk most, a végére belövök pár képet. Ígérem, hogy a továbbiakban többet fényképezek. Ha valakinek kérdése, észrevétele vagy bármi közölnivalója van vagy vitatkozna, az nyugodtan írjon.


Lomha 8V (Vendég)

Vendégként nem küldhető be hozzászólás.
 
#1339
Válasz: VT500C felújítás / átalakítás 2012-08-13 17:04  
Sziasztok!

Egy blog-ban folytatom a motor rendberakásának történetét, ha valakit érdekel, itt találja az eddigi bejegyzéseket:

vt500.blog.hu
Lomha 8V (Vendég)

Vendégként nem küldhető be hozzászólás.
 
#1343
Válasz: VT500C felújítás / átalakítás 2012-08-15 10:23  
Sziasztok!

Új bejegyzés a blogban!

vt500.blog.hu
Lomha 8V (Vendég)

Vendégként nem küldhető be hozzászólás.
 
#1376
Válasz: VT500C felújítás / átalakítás 2012-09-05 13:54  
Sziasztok!

Új bejegyzés a blogban:

vt500.blog.hu
Lomha 8V (Vendég)

Vendégként nem küldhető be hozzászólás.
 
#1383
Válasz: VT500C felújítás / átalakítás 2012-09-06 08:20  
Szia Lomha 8V!
Köszönjük a bejegyzéseket és érdeklődve várjuk a további fejleményeket.
Üdv.: Sapi.
Sir Sapi (Felhasználó)
Gold Boarder
Hozzászólás: 290
graphgraph
felhasználó kilépve Kattintsunk ide a felhasználói profil megtekintéséhez
Vendégként nem küldhető be hozzászólás.
 
#1393
Válasz: VT500C felújítás / átalakítás 2012-09-11 07:57  
Szia Sapi!

Köszönöm az érdeklődést, ahogy pénzem engedi, haladok a motorral. Ha új bejegyzés lesz, azt megírom, ahogy eddig is.
Lomha 8V (Vendég)

Vendégként nem küldhető be hozzászólás.
 
FelOldal: 12

Archívum

Archív fórum

Facebook