Hódító Hondák
Hírek - Shadowners
2012. október 05. péntek, 14:46

A héten újra kinyitotta kapuit Kölnben az Intermot, azaz a Nemzetközi Motorkerékpár-, Robogó- és Kerékpárvásár. Mint minden évben, idén is számos gyártó ezen a rendezvényen mutatja be újításait.

2013-ra 3 új modellel készül a Honda.

A japán gyártó új modelljei egytől egyig merőben különböző kategóriát képviselnek. Az NSC50R robogót kifejezetten a fiataloknak tervezték. Hatékony üzemanyag felhasználásával, megbízható fékrendszerével és nem utolsósorban agresszív kinézetével hamar kedvel mindennapi közlekedési eszközzé válhat.

Japán és Ausztrália után az öreg kontinens is megízlelheti milyen egy modern klasszikus. A CB1100 tökéletesen ötvözi a XXI. század technikai megoldásait az időtálló formavilággal. Sornégyes léghűtése blokkja megnyerő, mégis barátságos teljesítményt nyújt.

A legnagyobb durranás azonban kétség kívül a CRF450R, amellyel új rivális kerül a Dakar-rali világába. Ez az első gyári támogatással épült modell 1989-óta, amely a CRF450X alapjaira építve a Dakar-raliban színre lép.

A rali világába való betörés nem pusztán a vágyott első helyezés megszerzésére irányul egy sorozat-gyártású modellel, de nem titkolt célja, hogy az itt megszerzett tapasztalatokat hasznosítsa az enduró modellek gyártása során.

 
Közlekedj okosan
Hírek - Shadowners
2012. szeptember 04. kedd, 11:39

Stop! Közlekedj okosan!

Gyorshajtás, relatív gyorshajtás, bírságok

Magyarországon - a hivatalos statisztika szerint - a balesetek legfőbb kiváltó oka a gyorshajtás, jelenleg nagyjából az incidensek negyedében állapítható meg ilyen vétség. Többek között ezzel indokolják az egyre gyakoribb sebességméréseket és az akár 300 000 forintig terjedő bírságokat is, ám tudnunk kell, hogy a kiváltó okoknál a műszerrel nem mérhető és baleset híján nem szankcionálható relatív gyorshajtás is ebbe a kategóriába tartozik, vagyis a valós gyorshajtások az összes eset kb. 10-20 százalékában játszanak szerepet. Eddig viszonylag könnyen elkerülhető volt, hogy ilyen vétségért kapjon csekket valaki, hiszen a lézerblokkolók jelenleg - egy 2003-as kormányrendeletnek köszönhetően - legálisan használhatók az országban, ám a 2012. szeptember elsején életbe lépő új szabályozás kifejezetten tiltja ezek használatát:
"Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.” Ez azt jelenti, hogy rendelkezhetsz a motoron működőképes, sőt, akár bekapcsolt lézerblokkolóval is, de a rendőrségi mérést semmilyen módon nem befolyásolhatod vele. Kis könnyítés, hogy a lézer- és radar előrejelzők nem tartoznak a tilalom alá, vagyis ezeket nyugodtan használhatjuk a továbbiakban is.

Az általunk megkérdezett rendőrjárőr úgy nyilatkozott, hogy egyelőre nem kaptak hivatalos értesítést arról, hogy milyen szankciókkal sújtják majd azt, aki a tiltás ellenére továbbra is lézerblokkolót használ az autójában vagy a motorján.
A száguldással begyűjthető bírság összege nem sokban változott, továbbra is 15 km/h-s "ráhagyással" kell számolnunk, vagyis városban 65 kilométeres óránkénti sebesség felett számíthatunk a szombathelyi levélre, 30 000 forintos összeggel, országúton pedig 105 felett érkezik az ugyanilyen összegű csekk.

Kibővült jogkör a közterület-felügyelőknek

A KRESZ 6. § a következő bekezdéssel egészül ki: „(5) A közterület-felügyelő a jármű megállítására a (2) bekezdés a pont aa alpontjában foglalt jelzést adja. Az ilyen jelzés észlelése esetén a járművel meg kell állni.” A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a közterület-felügyelő karjelzéssel, tárcsával és fényjelzéssel is felszólíthat azonnali megállásra, aminek - csakúgy, mint a rendőr esetében - azonnal eleget kell tennünk.

Elsősegélycsomag, tűzoltó készülék, kötelező segítségnyújtás

A tavaszi e.ü. csomag mizéria után néhány hónappal olvashattuk, hogy az új KRESZ értelmében nem lesz kötelező elsősegély csomagot tartani a motorban, pontosabban nem büntethetnek meg a hiányáért 2012 szeptemberétől. Ez így igaz, de a valóságban inkább szigorításról van szó. A törvény ugyanis így rendelkezik:
A KRESZ 58. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(5) Személysérülést okozó baleset és jármű kigyulladás esetében a balesettel nem érintett járművek vezetői is kötelesek a tőlük elvárható segítséget nyújtani. A jármű vezetője a segítségnyújtáshoz a járművön készenlétben tartott elsősegélynyújtó felszerelést, valamint a tűzoltó készülékkel ellátott jármű vezetője a tűzoltó készüléket a kigyulladt jármű oltásához köteles használni, illetve a segítségnyújtó rendelkezésére bocsátani.”

Vagyis ha a rendeletet félreértelmezve hiányos, lejárt csomaggal közlekedünk, vagy egyáltalán nincs ilyenünk a motor ülése alatt, akkor egy esetleges incidenskor "segítségnyújtás elmulasztása" miatt kell majd felelnünk, és nem ússzuk meg egyszerű, pár tízezres szabálysértési bírsággal. Vagyis innentől még inkább fontos, hogy rendelkezzünk a kis kék tasakkal, bármennyire is nehéz ezt elhelyezni némely motoron. A rögzítésről egyébként szintén rendelkezik a törvénycsomag: zárt állapotban, vízhatlan helyen kell tárolni, vagyis nem kötelező a nyereg alá bezsúfolni, kívülre is rögzíthetjük a motoron, amennyiben a csomagolása vízálló. Tűzoltó készülék - egyelőre - nem kötelező a motorkerékpárokon, de ma már kapható egészen kis méretben is porral oltó, érdemes egy ilyet beszerezni, főleg hosszabb túrák előtt.

Biztonsági sáv, motorosoknak is

(5) A KRESZ 37. §-a a következő bekezdéssel bővül: „(8) Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében a járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében
a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni, és - ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi - a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni.” Az így kialakított "folyosó" korábbi KRESZ-módosításban megnyitott lehetőség alapján az álló kocsisorok között szabályosan előre haladó motorkerékpárosok biztonságát is növeli - áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiadott törvénymagyarázatban.

Vagyis nem ez a módosítás teszi lehetővé, hogy ilyen esetben elhaladjunk a veszteglő autósor mellett, csupán azt szabályozza, hogy a dugóban álló négykerekűeknek kötelező lesz helyet biztosítani a zavartalan előrejutáshoz. Ez alól egyetlen kivétel, amikor baleset miatt torlódik fel a sor, és a szabad sávban éppen egy megkülönböztetett jelzéseket használó jármű közlekedik - ilyenkor motorral is be kell sorolnunk a várakozó autók közé, csakúgy, mint korábban.

Megállás, várakozás, parkolás

A jövőben mindössze tízezer forint bírsággal lesz sújtható az, aki a "Megállni tilos" illetve "Várakozni tilos" tábla hatálya alatt követ el szabálysértést, ám feljelentés esetén ez az összeg a duplájára módosul. A korábbi harmincezer forintról tízezerre mérséklődik a járdán parkolás bírságtétele, ám motorokra ez csak abban az esetben vonatkozik, ha a gyalogosoknak kevesebb, mint másfél méter hely marad a parkoló kétkerekű mellett. Ezt leszámítva minden egyéb esetben (vagyis a tiltó tábla ellenére is!) szabadon letámaszthatjuk a motort a járdán, minden korlátozás nélkül.

 
Köszönet az 1%-ért
Hírek - Shadowners
2012. május 06. vasárnap, 12:37

Szeretnénk megköszönni mindazoknak  akik hozzájárultak egyesületünk támogatásához!

A felajánlott összegeknek van helye, a motoros társadalom hírnevének öregbítése és más társadalmi szervezetek megsegítése.

Programjaink között megtalálhatók ez irányú tevékenykedésünk.

Még egyszer köszönet, és széles utat mindenkinek!

 

 

Bővebben...
 
II.Figyelemfelkeltő szezonnyitó túra
Hírek - Shadowners
2012. április 14. szombat, 07:17

Második alkalommal sikerült egy jó és nemes kezdeményezés. A program kezdéseként megemlékeztünk azokról a motorosokról akik már nem lehetnek közöttünk. Ezután a  motorosok felhívták magukra a figyelmet,   ahol rendőri felvezetés mellet közel háromszáz motor dübörgött a városon keresztül kasul. Az alagúton áthaladva a hideg futkározott át rajtam a csodálatos hangtól. Az emberek,turisták integetve üdvözöltek minket. Azt hiszem tényleg látszódott, felhívtuk magunkra a figyelmet. Visszatérve a találkozó helyre a nemes része következett ,ahol az össze gyűlt motoros adományból megajándékoztuk a tűzoltókat 10db GPS készülékkel.  Cserébe a lánglovagok a mentőszolgálattal együtt egy látványos autó balesetet szimuláltak , ahol szét vágták a járművet és kimentették a pórul járt delikvenst.    Majd fagyi,kávé pizza.

 

Bővebben...
 
Évadnyitó Közgyűlés
Hírek - Shadowners
2012. február 15. szerda, 20:29

Évadnyitó Közgyűlés

Hólapátolás, pálinka a belső égésű motorokhoz és egy feledhető vacsora... Ezzel indult a szezon, hivatalosan, ahogy egy hat éve prosperáló Egyesületnél kell :-) Zimankós összejövetelünk legfontosabb célja az éves túraterv megalkotása, melyen jelenleg erős nyomot hagy a rekord magasságú benzinár...
Ha nem is mind, de épp elegen voltunk az év megtervezéséhez, s ahogy a kép mutatja, még egy kis pénzügyi beszámoló is volt! A V2-es Nap szervezés alatt, a meghívók már úton, várjuk a klubtársak visszajelzéseit! A felsorolt túrákon túl - remélhetőleg -, számtalan alkalom lesz még rövidebb gurulásra, melyet csapatunk spontán gurulásnak hív, s minden alkalommal a FÓRUMON szervezzünk! Minden programunkra szeretettel várjuk az érdeklődőket!!!!

 
Motorjogsi
Hírek - Shadowners
2012. szeptember 04. kedd, 12:39

Segédmotorkerékpárra tizennégy, nagymotorra huszonegy éves kortól szerezhet jogostványt, akinek nincs - így lesz ez egészen 2013 januárjáig, miután egy már elfogadott kormányrendelet értelmében január 19. után 16 illetve 24 évre tolódik ki a jelentkezési korhatár

Uniós irányelvekre és romló baleseti statisztikákra hivatkozik a rendelkezés, ami egyébként nem csupán a leendő motorosokat korlátozza, hiszen teherautós jogsit 18 helyett 21, autóbuszvezetőit pedig a mostani 21 helyett 24 esztendősen szerezhetünk majd. Érdemes tehát az érintetteknek a fenti dátum előtt regisztrálniuk az oktatásra, hiszen adott esetben évekig várhatnak, hogy vezethessenek.

Komoly gondot jelent az iskolák számára a rendelet azon része, amely előírja: a gyakorlati képzést és a vizsgafolyamatot minimum 600 köbcentiméter lökettérfogatú és 54 LE névleges teljesítményű motorokkal végezhetik. Az intézmények nagyobbrészt ennél kisebb és gyengébb motorokon végzik az oktatást, tehát parkjuk nem lesz megfelelő a jövő szezonban - azaz dönthetnek, vagy cserélik a motorokat, vagy felhagynak az A kategóriával.

 
Környezetkímélő magyar chopper
Hírek - Shadowners
2012. június 11. hétfő, 15:14

Kemény fába vágta fejszéjét Puskás István tiszaörsi traktoros, aki akácból épített motorkerékpárt. A férfi két év alatt készítette fa-chopperét, amelyet egy 126-os Polski Fiat motor gyorsít fel 25-30 kilométer/órás végsebességére. Az üzemanyagtankot hordóból, a kormányt és a kipufogót szürkemarhatülökből alakította ki, díszítésként pedig őzagancsot használt. A gumik és a motorblokk kivételével mindent Puskás István készített.


 
III. V2-es Nap
Hírek - Shadowners
2012. április 25. szerda, 12:30

 

Harmadszor dübörögtek a Vékettesek!

Hagyomány, verseny, játék, rákendroll - egy vidám nap, ami már nem csak nekünk fontos!

Egy benzinőrült számára maga a kánaán volt szombat reggel a fóti Honda Wilker parkolója, innen indult a harmadik V2-es Nap, és mellesleg a Mercedes Classic csillagtúra is. Az irigység kedvéért, több mint ötven gyönyörűen csillogó autó és több, mint ötven, mérgesen dübörgő chopper jött össze, csak azért, hogy egy óra múlva mindenki menjen a dolgára. De nem volt könnyű dolga a meghívott klubtagoknak! Már a rajtnál kiderült, a legnagyobb eséseket rollerrel lehet elszenvedni, s bizony elkelt a protektoros nadrág az első feladathoz, ugyanis bekötött szemmel rollerozni nehéz! Szentendrén a Vékettő Motornál egy robogót kellett becsörlőzni egy furgonba, majd átgurulni a Shoxhoz, ahol híres motorversenyzőket kellett volna felismerni. A legérdekesebb megfejtés itt Töröcsik Mari neve volt, amiért persze plusz pont járt! A Honda Szallerbecknél már stílszerű lett volna a művésznőt emlegetni, mert itt híres motoros színészek és közismert személyiségek vártak a csapattagokra, majd a Törökbálinti Red Baron érintésével érkezhettek meg a hűvösvölgyi úti Sunny Dinerbe, ahol igazi rock and roll érzés és egy hatvan darabos puzzle várta a már kissé fáradt társaságot. A makett autók-motorok és a filmes plakátok megszámolása már csak hab volt a tortán, a pontos választ ma se tudjuk, de köszönjük az összes helyszínnek a baráti segítséget! A túra Csolnokon végződött, itt láthattuk, mitől is félt egykoron a fél világ, a magyarok nyilai szálltak és szálltak, szerencsére személyi sérülés nem történt... Egy kellemes estebéd, közel kétszáz kilométer motorozás, aki ott volt, jöjjön jövőre is! A versenyt hivatalosan a 2. csapat nyerte, akik épp az M1800 Riders Klubot képviselték, de fényesen teljesítettek az MT-01-es klub képviselői, nem beszélve a Pilisi Sólymokról, akik végre megfelelő irányba teljesítették a távot! Köszönet még a Drag Star Klub csapatának és a már megszokott Star Touring & Riding Klubnak, na meg a házigazdáknak!  Már csak 364-et kell aludni és indul minden elölről!!!
Bővebben...
 
Motorkiállítás 2012
Hírek - Shadowners
2012. április 06. péntek, 16:12

Remek ötletnek bizonyult egyberakni mindazt, ami benzin, fém és rock N roll!
Az idő sem volt rossz, a parkolóban is lehetett csodákat látni! Bejutni nem volt olcsó mulatság, de aki bent volt, már nem akart kijönni. Van ez így máskor is! :-)
A gyári kiállítók és kiegészítő árusítok mellett jutott hely az egyedi autóknak, épített motoroknak, a képek pedig magas színvonalról tanúskodnak! A hely elegendő volt, reméljük az utakon is találkozunk, készüljünk a Kirajzásra ( 2012.04.07. - 9h 30 perc - Andretti ) és a V2-es napra!!!!

 

 

Bővebben...
 
Grossglockner
Hírek - Shadowners
2011. december 07. szerda, 19:25

Grossglockner

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 Következő > Utolsó >>

6. oldal / 8

Facebook