Sziasztok!
Nem túrát írok ki, de lehetne az is! Valamiért, még nem tudom miért
, eldöntöttem, hogy szeptemberben, a pontos indulási időt még nem határoztam el (ez függ attól is, hogy egyedül megyek vagy sem)
, meghódítom Európa legészakibb pontját: Norvégiában, Nordkapp-ot!
Próbára tenném elsősorban magamat, a kitartásomat és elszántságomat de az új piros paripámat is, a Varaderonak az utódját, az Afrika Twint! Emellett felfedeznék olyan helyeket amelyeken soha sem jártam!
Hozzátok tartozom és végig a SHADOWNERS zászlóim fognak kísérni, és nagyon örvendenék, ha bárki ebből a társaságból kísérne ezen a hosszú úton! Létszám korlátozás nincs! Egy feltétel (a sok:) közül) a sátorban alvási hajlandóság! Saját sátorban!
Ez nem azt jelenti, hogy mindenütt sátorban alszunk, majd a következő napokban próbálom felvázolni az A, B és C szállási lehetőségeket is!
És akkor jöjjön a túra elképzelése:
1. nap. Vác(HU) – Szczecin (PL). A Tátrán keresztül és Lengyelország nyugati részén, északnak haladva, érintve Wroclav városát (2016 Európa kulturális fővárosa, egyben egyik legrégebbi lengyel város) megérkezünk a kimondhatatlan nevű kikötő városba, Szczecinba, ami II. Katalin orosz cárnő (1729-1796) szülővárosa. Összesen 905 km. Menetidő 11-12 óra.
2. nap. Szczecin (PL) – Odense (DK). Két kézilabda hatalom városát Kielt és Flensburgot (D) érintve célunk a dán Fyn szigetének központja, Odense. Összesen 681 km. Kb. 9 órás menetidő.
3. nap. Odense (DK) – Ljungby Astradskolan (S) . Csak 383 km, tekintettel arra, hogy az utazás folyamán láthatunk olyan városokat is, mint Koppenhága, Malmö, Helsingborg az utazási idő….relatív! Érjünk estére, kellemesen elfáradva Ljungby Astradskolan kisvárosba. És még egy érdekesség, át fogunk menni a skandináv szuperhidakon: Storebaelt híd (18 km) és Oresund híd (7,8 km). Európa leghosszabb közúti-vasúti hídja! Regeneráló és további energiagyűjtő szakasz.
4. nap. Ljungby Astradskolan (S)- Sundsvall (S), érintve Stockholmot, Svédország fővárosát. A Botteni öböl partjain haladva észak fele Sundsvall városában pihenünk meg éjszakára, amely történetében 4-szer égett le és újraépült, mi több, innen indult 1849-ben egy gőzzel működő fűrészteleppel Svédország iparosodása. Szakasz hossza 807 km. Menetidő, kb. 11 óra.
5. nap. Sundsvall (S) – Pajala (S), a svéd-finn határ melletti településig, összesen 734 km, kb. 10 óra menetidővel számolva. Egyik kitartást igénylő szakasz, de kellemes meglepetések lehetnek!
6. nap. A célállomás elérési napja: Pajala (S) – Nordkapp (N). Kontinensünk legészakiabb pontját egy több mint 6 km-es tenger alatti alagúton fogjuk elérni! Addig, cikk-cakkozva haladunk a svéd-finn határon, rohamosan közelítve a norvég északi fjordokat és a jeges tenger partjait. Ja?! És már Lappföldön gurulunk. Mikulás bácsi? Összesen 626 km utat, kb. 9 óra alatt fogunk megtenni.
7. nap. Indulás hazafele. Fehér éjszaka. Nincs sötétség! Hisszük, ha látjuk! Nordkapp (NOR) – Kemi (FIN) szakasz össz. hossza 843 km. Gurulunk délnek, de attól még a menetidő kb. 11 óra.
8. nap. Kemi (FIN) – Helsinki (FIN). 711 km, 9 óra alatt. Lehet, hogy összefutunk a Mikulással is?
Utolsó esély, december 6 előtt! Ha mégsem, megismerjük Finnország fővárosát, Helsinkit!
9. nap. Balti országok szakaszai következnek. Helsinki (FIN) – Tallin (EST) – Riga (LAT). Kompos szakasz, minimum 2 óra regenerálódás, pihenés. Aznap, mindössze 396 km-en keresztül gurulunk Riga fele. Mennyi idő alatt? A hajózást is beleszámítva, valószínű a 6-7 óra. Riga, Lettország fővárosának belvárosa (Vecríga) 1997-től UNESCO Világörökség listáján található!
10. nap. Riga (LAT) – Kaunas (LIT) – Lublin (PL), lejtős 735 km-es szakasz, 10-11 óra alatt. Litvánia volt fővárosán keresztül, fáradtan, de elégedetten keressük a horizonton az ismerős tájakat és megpihenünk a túra utolsó éjszakáján Lublinban, Lengyelország keleti városában.
11. nap. Hazaérkezés napja! Lublin (PL) – Kassa (SK) – Vác (HU), csak 664 km, már a motor megy magától is, így csak 8-9 órás menetidővel kell számolni.
Egyéb tudnivalók:
• több mint 7500 km
• 11 nap
• Európa leg-északibb pontjának elérése a cél: NORDKAPP
• 11 országon át
• szállás kempingekben, sátorban vagy házikókban. Ezek árait ki fogom hamarosan nyomozni és közölni.
• étkezés: az alkalom adja. Kávéfőzőt viszek, gáztűzhellyel. Nagy baj nem lehet.
• útiköltség… mindenki számolja ki magának, motortól függ, össz. 7500 km, átlagban 1,2 euro/liter üzemanyaggal számolva. Autópályadíjak, illetve alagút vagy egyéb közúti költségek, fogalmam sincs! De lesz! És akkor közölni is fogom! Addig: Helsinki-Tallin komp (kb. 80 km távra) ára /fő/motor 46-68 euro !
• Hosszú és kalandos túra lévén, benne lesz valószínű az improvizáció, a változtatási- és az alkalmazkodási kényszer is, így hát, aki eldönti, hogy részt venne ezen a túrán velem, vegye számításba ezeket a tényezőket is.
• hosszú szakaszok, embert és gépet megpróbáltató túra, így nélkülözhetetlen a pozitív hozzáállás, a kitartás és a vas kiváló műszaki állapota!
Azért ennyire ne tolakodjatok a jelentkezéssel!!!!
gringo